Jelly Donkers
Als ervaren docente in het voortgezet onderwijs heb ik jongeren ontmoet die door hun gedrag een signaal gaven. Deze signalen, vaak onopgemerkt door anderen, zijn pogingen van de jongeren om aandacht te vragen voor onderliggende kwesties.
In de rol van intern begeleider begeleid ik veel jongeren die bijvoorbeeld worstelen met faalangst en perfectionisme. Samen werken we eraan om hun leven weer meer in balans te krijgen.
Mijn interesse in gedrag drijft mij om de onderliggende redenen te ontdekken die mensen tot bepaald gedrag aanzetten. Deze fascinatie leidde tot een verdieping in mijn vakgebied door de Masterstudie "Special Educational Needs" (SEN) in 2012.
De zoektocht naar kennis stopte daar niet; in 2018 begon ik met de opleiding "Contextuele Leerlingbegeleiding" voor een diepgaander begrip van het gedrag vanuit een contextueel perspectief, waarbij vaak het gezin van herkomst een sleutelrol speelt én een bron van oplossingen kan zijn.
De interactie met jongeren boeit me enorm, en in de ontmoeting met hen wil ik graag helpen om de balans in hun leven te herstellen.
Wat anderen over mij zeggen:
Opleidingen:
- Contextuele Leerlingbegeleiding
- Contextuele Methodieken
- Master SEN, expertise gedrag en begeleiding
- Practitioner Beeldbegeleiding/Beeldcoach