Reacties
S: "Jelly heeft onze dochter heel goed geholpen toen ze in een moeilijke periode zat. Ze heeft ons ook op een goede manier op de hoogte gehouden van de ontwikkelingen. We zijn Jelly heel dankbaar hiervoor."
R (17): "Ik heb erg veel gehad aan de begeleiding van Jelly. Ze heeft me heel goed geholpen door onder andere dingen voor mij te verduidelijken en mij op een andere manier te leren denken. Ik vond ook dat we een goede klik hadden en ik kon heel gemakkelijk alles aan haar vertellen."
A (39): "Wij zijn Jelly erg dankbaar voor haar begeleiding van onze 11-jarige zoon. Ik heb haar gemaild over onze situatie. Daags daarna belde ze al en 1 dag later zat Jelly al bij ons aan de keuken tafel. Heel accuraat, vertrouwd open en kennis van zaken. Ze heeft onze zoon in relatief korte tijd weer de 'goede' kant op gekregen door hem handvatten te geven en te luisteren naar zijn verhalen. Ik heb weer een vrolijke, lekker in z'n vel zittende jongen als hij thuiskomt van school!"
I (24): "Toen ik naar de middelbare school ging, wist ik nog maar net dat ik ADD had. Daar merkte ik al snel dat ik moeite had met structuur vormen in mijn chaotische aanpak van leren. Binnen het eerste jaar kreeg ik Jelly als mijn persoonlijke begeleidster. Dit hielp ontzettend; samen gingen we kijken hoe ik me het beste kon voorbereiden op toetsen en structuur kon leggen in het maken van huiswerk. Hierdoor zat ik 's avonds minder te piekeren over school, waardoor ik tot rust kwam. Daarnaast merkte ik dat ik een andere kijk had op meeste situaties en interacties met docenten en leerlingen, waardoor ik vaak verkeerd begrepen werd. Jelly hielp mij ook hierbij, om elke week eens terug te kijken waar ik mee gezeten had en dit samen te bespreken en te analyseren. Hierdoor kon ik mijn eigen werkende aanpak vinden met de dagelijkse interacties, zodat ik mezelf beter duidelijk kon maken. Waar ik tot de dag van vandaag altijd nog van profiteer."
K (50): "Als leerlingbegeleider is Jelly een ‘keigoeie’. Ze is heel toegankelijk, open en ze heeft een enorme humor. Als leerling zou ik makkelijk naar haar toegaan als ik een probleem had. Als collega weet ik haar te vinden voor advies of om gewoon even te sparren als ik een vraagstuk over een leerling of klas heb."
A (56): "Jelly heeft een vanzelfsprekende belangstelling. Ze vraagt niet om perfectie."
R (24): "In de laatste twee jaar van het vwo heeft Jelly mij geholpen op het gebied van motivatie, stress en planning. In deze twee jaar hadden we elke week een gesprek van een uur, waarin we de planning doornamen en de eventuele problemen bespraken. Dankzij de soms lastige, maar zeker nuttige vragen van Jelly werd al snel duidelijk dat de problemen niet altijd even voor de hand liggend waren. Vaak zat er meer achter dan alleen motivatie of discipline, en daar wist Jelly uitstekend mee om te gaan. Jelly heeft me geholpen met zowel planning en motivatie, als met het omgaan met mentale barrières en frustraties. Naast de serieuze en moeilijke onderwerpen was er tijdens dit gesprek ook altijd ruimte voor luchtige onderwerpen, zoals hobby’s en sociaal leven. Jelly toonde veel interesse hierin, vooral in de hobby’s die wij deelden. Andersom was Jelly tot op zekere hoogte ook altijd erg open over haar eigen leven, wat er voor zorgde dat de gesprekken heel prettig en vertrouwd aanvoelden. Ik ben er van overtuigd dat ik het slagen voor het vwo voor een aanzienlijk deel aan Jelly te danken heb. In de twee jaar van haar ondersteuning heb ik veel geleerd, wat me nog steeds vooruit helpt met mijn huidige studie op de universiteit."
A (17): "Ik heb Jelly leren kennen in de 5e klas van het VWO. Ik had me toen aangemeld voor de examenvreestraining die bij mij op school gegeven werd door Jelly en een andere collega. Op deze training heb ik geleerd dat ik niet de enige ben die veel stress heeft tijdens bijvoorbeeld toetsen. Door met de andere leerlingen te spreken over hun ervaringen, heb ik hier veel aan overgehouden. Na de training hebben Jelly en ik contact gehouden en hebben we wekelijks een gesprekje gevoerd. Het was op het begin even zoeken wat bij mij past, maar uiteindelijk heb ik verschillende technieken geleerd die ik nu nog steeds gebruik. Ik heb gemerkt dat ik de laatste jaren veel stappen heb gezet en daar ben ik Jelly dan ook heel dankbaar voor :)."